موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون برنامه ظرفیت سازی را در ولایت بلخ از تاریخ۲۳  الی ۲۵ سرطان سال ۱۳۹۸ برای مدت سه روز پیرامون “ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی در افغانستان” در ولایت بلخ با همکاری نزدیک دفتر محترم کوردید و حمایت مالی وزارت خارجه کشور شاهی هالند برگزار نمود.

هدف از این برنامه آموزشی ایجاد ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی و افزایش ارتباطات و هماهنگی میان این دو سیستم، همچنان افزودن در دانش و آگاهی کارکنان این سیستم در رابطه به چگونگی کارکردهای حقوقی در افغانستان و عملی نمودن حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت بخصوص برای دختران و زنان میباشد.

اشتراک کنندگان از ریاست عدلیه، شورای علماء، ریاست امور زنان، انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان، ریاست اقوام و قبایل، څارنوالی استیناف ولایت بلخ، کمیسیون مستقل حقوق بشر و ریاست حج و اوقاف اشتراک نموده بودند


موضوعات درسی که در این برنامه مورد آموزش قرار گرفت عبارت از معرفی عدالت، فعالیت های عدلی، نهادهای عدلی، اهمیت ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی، مزیت و ضعف نظام عدالت رسمی و غیر رسمی و روش های سیستم عدالت غیر رسمی در افغانستان میباشد. اشتراک کننده گان عنوان درسی را در بحث های آزاد و کار گروپی نیز مورد بحث قرار دادند.

نماینده ریاست عدلیه فرمود: برنامه ای را که ما در مدت سه روز اشتراک کرده بودیم خیلی آموزنده بود، مخصوصاً موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون روش مسلکی را بخاطر ارتقای ظرفیت انجام داد که ندانسته ها و فراموش شده ها را تازه کردیم.

برنامه آموزشی با توزیع تقدیر نامه به پایان رسید.

موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون در آینده به اجرا نمودن نقش مهم در رابطه به حاکمیت قانون ادامه خواهد داد. موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون در آینده به اجرا نمودن نقش مهم در رابطه به حاکمیت قانون ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.