موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون برنامه ظرفیت سازی را در ولایت دایکندی برای مدت سه روز به تاریخ ۵ الی ۷ جوزا ۱۳۹۸ با همکاری نزدیک دفتر محترم کوردید و حمایت مالی وزارت خارجه کشور شاهی هالند برگزار نمود.

مخاطبان برنامه، از ریاست های محترم امور زنان، ریاست عدلیه، څارنوالی  استیناف، انجمن مستقل وکلای مدافع، ریاست حج و اوقاف، ریاست اقوام و قبایل و کمیسیون مستقل حقوق بشر ولایت دایکندی برای فراگرفتن این برنامه آموزشی اشتراک ورزیده بودند .


هدف از این برنامه آموزشی ایجاد ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی و افزایش ارتباطات و هماهنگی میان این دو سیستم، همچنان افزودن در دانش و آگاهی کارکنان این سیستم در رابطه به چگونگی کارکردهای حقوقی در افغانستان و عملی نمودن حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت بخصوص برای دختران و زنان میباشد. اشتراک کننده گان عنوان درسی را در بحث های آزاد و کار گروپی نیز مورد بحث قرار دادند.

اشتراک کنندگان برنامه فعالیت های موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون را ستایش کرده بیان نمودند که : در این برنامه سه روزه، یک برنامه خیلی مفید برای ما واقع شد. و همچنان از نهاد های مختلف در این برنامه حضور داشتند که با افهام و تفهیم نمودن سوالاتی را که در ذهن داشتیم حل نمودیم. سپس برنامه آموزشی با توزیع تقدیر نامه ها برای اشتراک کنندگان به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.