موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون برنامه ظرفیت سازی را در ولایت پکتیا از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ حمل سال ۱۳۹۸ برای مدت سه روز پیرامون “ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی در افغانستان” در ولایت پکتیا با همکاری نزدیک دفتر محترم کوردید و حمایت مالی وزارت خارجه کشور شاهی هالند برگزار نمود.

هدف از این برنامه آموزشی ایجاد ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی و افزایش ارتباطات و هماهنگی میان این دو سیستم، همچنان افزودن در دانش و آگاهی کارکنان این سیستم در رابطه به چگونگی کارکردهای حقوقی در افغانستان و عملی نمودن حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت بخصوص برای دختران و زنان میباشد.

اشتراک کنندگان از ریاست عدلیه، شورای علماء، انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان، ریاست اقوام و قبایل، څارنوالی استیناف، کمیسیون حقوق بشر ولایت پکتیا و ریاست حج و اوقاف اشتراک نموده بودند


موضوعات درسی که در این برنامه مورد آموزش قرار گرفت عبارت از معرفی عدالت، فعالیت های عدلی، نهادهای عدلی، اهمیت ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی، مزیت و ضعف نظام عدالت رسمی و غیر رسمی و روش های سیستم عدالت غیر رسمی در افغانستان میباشد. اشتراک کننده گان عنوان درسی را در بحث های آزاد و کار گروپی نیز مورد بحث قرار دادند.

این برنامه آموزشی در پکتیا نسبت مشکلات امنیتی برای موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون چالش براندگیز بود، اما موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون برنامه را موفقانه را تدویر نمود و در آینده به اجرا نمودن نقش مهم در رابطه به حاکمیت قانون ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.