موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون برنامه ظرفیت سازی را ولایت هرات از تاریخ ۲۸ الی ۳۰ دلو سال ۱۳۹۷ برای سه روز پیرامون (ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی در افغانستان در ولایت هرات با همکاری نزدیک دفتر محترم کوداید و حمایت مالی وزارت خارجه کشور شاهی هالند برگزار کرد.

هدف از این برنامه آموزشی ایجاد ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی توسط گردهمایی و ارتقای سطح دانش متخصصین از هر دو سیستم در ارتباط به وظایف، مسولیت های حقوقی و قانونی و اهمیت ارتباط میان دو سیستم میباشد.

در این برنامه آموزشی به تعداد ۲۱ تن اشتراک کننده از ریاست عدلیه، شورای علماء، ریاست امور زنان، انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان، ریاست اقوام و قبایل، څارنوالی استیناف ولایت هرات، کمیسیون مستقل حقوق بشر و ریاست حج و اوقاف اشتراک نموده بودند.


موضوعات درسی که در این برنامه مورد آموزش قرار گرفت عبارت از معرفی عدالت، فعالیت های عدلی، نهادهای عدلی، اهمیت ارتباط میان سیستم عدالت رسمی و غیر رسمی، مزیت و ضعف نظام عدالت رسمی و غیر رسمی و روش های سیستم عدالت غیر رسمی در افغانستان میباشد. اشتراک کننده گان عنوان درسی را در بحث های آزاد و کار گروپی نیز مورد بحث قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.