برنامه صفحه جدید به منظور تطبیق قطعنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد که به تاریخ ۳۱ اکتوبر سال ۲۰۰۰ صادر گردیده ، طرح شده است که شامل برنامه های آموزشی و ظرفیت سازی برای کارمندان دولت و نهاد های جامعه مدنی میباشد.

قطعنامه ۱۳۲۵ افزایش مشارکت زنان درمسایل مربوط به صلح و امنیت و پایان دادن به خشونت جنسی را یک موضوع صلح و امنیت بین المللی دانسته است، این برنامه سه ساله در جهت گسترش عدالت و امنیت فراگیر بوده که هدف آن همکاری در راستای بهبود امنیت و عدالت برای زنان افغان می باشد .

پلان عمل ملی افغانستان که به تاریخ ۹ سرطان ۱۳۹۴ توسط محترم رئیس جمهور محمد اشرف غنی منظور گردیده ، بازتاب دهنده تعهد دولت جمهوری اسلامی افغانستان درارتباط به تطبیق قطعنامه ۱۳۲۵ میباشد. ادارات اصلی تطبیق کننده آن وزارت ها، ارگان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی بوده که جامعه مدنی، رسانه ها و سکتور خصوصی نیز به حیث ادارات همکار نقش مهم و ارزنده را در تطبیق آن دارا میباشند.

موسسه حمیده برمکی برای حاکمیت قانون در همکاری نزدیک با وزارت عدلیه ج.ا.ا، دفاتر محترم کورد اید، اکسفام و مرکز تعلیمی زنان در تطبیق این برنامه مهم سعی و تلاش جدی مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.